Exakt om en vecka ska hela familjen packa resväskorna och flyga till en stor stad nämligen London :) Jag ser så mycket framemot detta för det är min första visit till den engelska huvudstaden.
Det är en stor grej att välja hotell där för priserna och kvalité är väldigt varierande. Jag har letat runt här på bloggar om hotelltips och aktiviteter osv och hittade massor så vi får se om vi gjorde ett bra val. Hotellet är 5-stjärning men frukost ingår ej. Är det typiskt för London?
Nu undrar jag mina kära bloggvänner om ni kan tipsa om aktiviteter och kanske om loppisar eller marknader med gamla saker där. Det måste finnas massor av roliga saker att titta på i den gamla delen av London?
Ha en fortsatt fin kväll!
Visar inlägg med etikett fritid. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett fritid. Visa alla inlägg
onsdag 28 mars 2012
måndag 1 augusti 2011
Ven och Slotsparken i Malmö
I början av förra veckan hade vi solen på besök i två dagar :) Vi kunde inte stanna hemma längre och åkte på utflykter. Det blev en utflykt varje dag.
Första utflykten blev till Ven - en liten ö som ligger i Öresund mellan Skåne och Danmark. Så underbart vackert det är där. Vi tog en cykeltur runt ön. Sedan blev det fika och museum besök. På ön finns många fina små butiker och gallerier som är värd att besöka. För min del blev det inköp av goda ekologiska getostar.
Jag tittar på programmet "Tredgårdsfredag" och blev nyfiken på de ekologiska odlingarna i Slottsparken samt caféet som drivs av TV-kocken Tareq Taylor. Nästa solig dag besökte jag med familjen Slottsparken, där bakom Malmöhus Slott ligger Slotsträdgården med caféet.
Gissa om jag med mig massor med inspiration:)
Ön Ven
Första utflykten blev till Ven - en liten ö som ligger i Öresund mellan Skåne och Danmark. Så underbart vackert det är där. Vi tog en cykeltur runt ön. Sedan blev det fika och museum besök. På ön finns många fina små butiker och gallerier som är värd att besöka. För min del blev det inköp av goda ekologiska getostar.
Slottsparken i Malmö
Jag tittar på programmet "Tredgårdsfredag" och blev nyfiken på de ekologiska odlingarna i Slottsparken samt caféet som drivs av TV-kocken Tareq Taylor. Nästa solig dag besökte jag med familjen Slottsparken, där bakom Malmöhus Slott ligger Slotsträdgården med caféet.
Gissa om jag med mig massor med inspiration:)
söndag 10 juli 2011
Picknick
Igår besökte jag och familjen med våra goa vänner Alnarpsparken i Lomma. Vilken fin park med många skuggiga ställe där man kan slå sig när med en picknickorg. Den här platsen är värd att besöka särskild för trädgårdsintresserade. Parken tillhör Lantbruksuniversitetet och här finns träd, buskar och örter av allehanda slag som planteras för och av studenterna för att studera. Om du står med val om vilket träd eller buske ska planteras i trädgården är det bäst att åka hit och kolla hur den fullvuxna varianten kommer att se ut.
Ingen picknick utan goda ostar!
Lillamannen passade på och utforskade filten.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)






