Visar inlägg med etikett award. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett award. Visa alla inlägg

söndag 15 januari 2012

Allt är möjligt

God morgon!
Här sitter jag med morgon kaffe och bläddrar i boken som min snällaste svärmor köpt. Hon läste förra inlägget om fåtöljen och sedan kom hem till oss med boken: "Stoppa, klä om och renovera möbeln". Tusen tack E.! Nu känns det inte så hopplöst med projektet.  Efter alla fina kommentarer och pepp som jag fick och med den här boken kan jag fortsätta processen med dubbel energi.


Ser ni schäslongen? Detta är ju ännu mer avancerade projekt än mitt och här i boken förklaras processen bra och tydligt, steg efter steg med bilder och text.






Fåtöljprojektet tog mycket tid denna vecka och därför blev det färre inlägg.
I veckan fick jag en glädjande överraskning - en blogg award av sötaste Aka med bloggen  A House With A View . Tusen tack Aka för dina snällaste ord om min blogg.


När man får denna utmärkelse ska man göra följande: tacka den som gett dig utmärkelsen och länka. 
Skriva ner max fem bloggar man vill lämna awarden vidare till och låta dem veta det genom att lämna en kommentar hos dem. 
Och till sist hoppas man att de utvalda vill lämna utmärkelsen vidare.

Jag skickar denna utmärkelse vidare till fem underbara bloggar som jag läser och inspireras:

Till Fia med bloggen Til lyst...prismor, änglar, rokoko
Till Madde med bloggen Madde-Sign
Till Christina med bloggen Lila Trädgård
Till Maria med bloggen Marias Stil
Till Malin med bloggen Väsklycka


Ha en mycket fin Söndag!

torsdag 8 september 2011

Award!


Jag är så himla glad för jag har fått en Award av goa Emma med bloggen Vita Hemligheter med motiveringen: "en blogg med fina tips, inspirerande och vackra bilder".

Man ska länka till den bloggare som man har fått awarden av. Dessutom ska man ge awarden vidare till 5 bloggare. Och så ska man svara på 5 frågor:

1. Varför började du blogga?
Jag har läst många fina bloggar och fick lust att börja skriva för att dela med mig tips och positiva tankar om inredning och livet.  Det som är underbart med bloggandet att det finns många andra som delar samma intresse.

2. Vilka bloggar följer du?
Jag följer många bloggar som inspirerar mig och ger feel-good-känsla:)

3.  Favoritfärg(er)?
Vitt och just nu alla pastelltoner särskild turkos.

4. Favoritfilm?
Chocolat

5. Vilket land/vilka länder drömmer du om att besöka och varför? 
Kina och Japan. Jag har läst många böcker om deras underbara och annorlunda kultur och sevärdheter och vill se de i verkligheten.

Nu skickar jag denna award vidare till:

1. BBQ Village: en fin blogg om livet, inredning och trädgård som dessutom bjuder på ett gott skratt och roliga bilder. 

2. Bagateller och livsnödvändigheter: en underbar blogg med många härliga bilder och djupa funderingar.

3. Snäckskalsdalen: En mycket trevlig blogg med vackra bilder, tips och goda recept.

4. Jag och vitt: en mysig blogg som ger mig många positiva tankar. 

5. My Woodhome en inspirerande blogg med massor av kreativitet och pyssel.

Önskar er alla en underbar och kreativ dag!